درباره روغن نارگيل چيست ؟

در اين وبسايت ميخواهيم به زيباترين ديدني ها اشاره كنيم

درباره روغن نارگيل چيست ؟

۲۲ بازديد

روغن نارگيل اصل

روغن نارگيل اصل چيست درباره روغن نارگيل و خواص آن چه ميدانيد ؟ آيا مي دانيد روغن نارگيل اصل در صورتي كه خالص باشد يك روغن معجزه آسا براي درمان و زيبايي بسياري از مشكلات محسوب مي شود ؟ آيا ميدانيد به روغن نارگيل اصل روغن همه فن حريف مي گويند ؟ در اين مفاله ابتدا به خواص روغن نارگيل اصل و در نهايت نحوه خريد روغن نارگيل ميپردازيم !

 

عكس روغن نارگيل

تفاوت روغن نارگيل از ساير روغن ها

روغن نارگيل اصل خصوصيات و ويژگي هايي متمايز با ساير روغن ها هاي موجود در بازار دارد در ادامه به نحوه تشخيص روغن نارگيل اصل از روغن نارگيل تقلبي ميپردازيم . روغن نارگيل از اسيد هاي چرب اشباع شده تشكيل شده است  و همچنين  داراي طعم خوب ، رنگ روشن ، بوي خوش ، پخت سريع و هضم آسان است .همچنين  اين خواص آن­ را از ساير روغن­ ها، متمايز نموده است .

 

آيا از روغن نارگيل در سرخ كردن مواد غذايي استفاده ميشود ؟

بله .

روغن نارگيل براي سرخ كردن غذا بسيار مناسب است . همچنين  به جهت اينكه در حين سرخ كردن هيچ نوع دودي توليد نمي­ كند ، عطر و بوي طبيعي غذا را حفظ مي­ نمايد و در روغن اضافي باقي مانده پس از سرخ كردن ، هيچ رسوبي به جاي نمي­ ماند حتي ميتوان از آن چندين بار براي سرخ نمودن مواد غذايي خود استفاده نمود . قبل از هر چيزي به نحوه تشخيص روغن نارگيل اصل از تقلبي مي پردازيم .

 

تشخيص روغن نارگيل اصل از تقلبي

 

آيا ميدانيد چگونه مي توانيم روغن نارگيل اصل را از تقلبي تشخيص دهيم ؟

روش اول تشخيص ( مهمترين ويژگي ) : فراموش نكنيد كه اين روغن بايد هنگام قرار گرفتن در محيطي سرد مانند يخچال شكل سفيد مانند به خود بگيريد و جامد شود .

روش دوم تشخيص : رنگ سفيد مايل به شيري رنگ و چربي تانكومي روغن نارگيل بطور كامل با ساير روغن ها متفاوت است .

روش سوم تشخيص : فراموش نكنيد كه بوي بسيار تند و زننده نارگيل دال بر اصل بودن آن نيست ، زيرا اگر بوي آن تند باشد در روغن از عصاره هاي صنعتي نارگيل استفاده شده است . ( در اين صورت به كمك روش اول تشخيص به راحتي ميتوانيد اصل يا تقلبي بودن آنرا تشخيص دهيد )

 

 

 

۸ ويژگي ضروري كه شما را به استفاده از روغن نارگيل الزام ميكند

 

روغن نارگيل خوب يا بد ؟

پس از گذشت مدتها به جهت نقل قول هاي متفاوت هنوز بسياري از افراد نمي دانند مصرف  روغن نارگيل مفيد است يا مضر !

بر اساس تحقيقات دكتر جاش آكس ، روغن نارگيل به ۸ دليل استفاده از آن ضروري است و هيچگونه ضرري ندارد . سپس به ساير خواص و ويژگي هاي آن مي پردازيم .

 

چربي سوزي قوي :

بر خلاف بسياري از باور ها كه روغن نارگيل چربي هاي بدن مي افزايد ، اين روغن به جهت دارا بودن برخي آنتي اكسيدان ها سبب از بين بردن چربي هاي اضافه بدن و در نتيجه جلوگيري از سكته هاي قلبي و  بيماري هايي كه بر اثر چربي شكل مي گيرند مي كند .

 

تقويت حافظه :

به نقل از سايت دكتر آكس در تحقيقات به عمل آمده دانشگاه فلوريدا كه بر روي ۷۷ نفر از زن و مرد هايي كه داراي ضريب هوشي يونيك بودند ، پس از گذشت ۳ ماه و مصرف روغن نارگيل مشخص شد كه ضريب هوشي يونيك آنها تا ۷ درصد بهبود پيدا كرده است .  پس از اين تحقيقات ، طي آزمايشات بعدي پزشكان اعلام نمودند كه اين روغن ميتواند به جلوگيري از ابتلا به آلزامير نيز كمك كند.

 

تاثير بي نظير آن بر روي بريدگي هاي بدن :

طي گزارشات دكتر جوش آكس مشخص گرديد كه تركيب روغن نارگيل با آلوورا مي تواند بر روي بريدگي هاي بدن معجزه كند . كافيست در صورت بريدگي سطحي قسمي از پوست مقداري آب آلوراء (‌ در صورت موجود ) را با روغن نارگيل تركيب نموده و مقداري عسل خالص نيز به آن اضافه مي كنيم .

اين تركيب ميتواند به سرعت سبب ترميم و سلول سازي موضع آسيب ديده شود .

 

روغن نارگيل سرشار پتاسيم است :

ديگر دلايلي كه استفاده از روغن نارگيل را براي ما ضروري نموده است سرشار بودن پتاسيم است . پتاسيم مي تواند به بهبود عملكرد هاي زير كمك شاياني كند :

  • پايين آوردن فِشار خون
  • كمك به هضم غذا
  • بهبود ريتم تپش قلب و جلوگيري از تاكي كاردي
  • بر انگيختن و تزريق انگيزه به اعصاب

 

 ويژگي ها و خواص روغن نارگيل اصل

 

۱-   مرطوب كنندگي روغن نارگيل :

روغن نارگيل را مي توان مستقيماً روي پوست ماليد در اين صورت اثر عميق مرطوب كننده آن روي پوست ملاحظه شود . اين روغن براي قسمت هاي مشكل دار از بدن مانند پاها، آرنج ها و زانو ها بسيار مفيد است  و اين قسمت ها  را نرم مي كند . بعد از حمام، در حاليكه هنوز بدن تان مرطوب است ، اين روغن را روي تمام پوست بماليد تا رطوبت بدن حفظ شود  و قبل از خواب كمي از اين روغن روي پوست صورت تان بماليد .

 

 

۲- استفاده از روغن نارگيل به عنوان ماسك مو :

هميشه بايد به مو هاي بسيار فر يا وز رسيدگي كنيد تا موها حالت بهتري بگيرند و فر هاي آن باز شود . ولي افرادي كه مو هاي صاف و لخت دارند مي توانند از مزاياي روغن نارگيل بيشتر بهره ببرند به انتها و طول موهاي تان روغن نارگيل بماليد و موهاي تان را شانه بزنيد تا به تمام قسمت ها روغن برسد و بطور مساوي بين موها تقسيم شود . مو هاي تان را داخل كيسه پلاستيكي ببنديد و بگذاريد روغن حداقل ۱۵ دقيقه به موهاي تان نفوذ كند و سپس مو ها را شامپو بزنيد و آبكشي كنيد .اين روش ويتامين رساني كاملا طبيعي به مو را به همراه دارد . شما مي توانيد به جاي اينكه از مواد شيميايي كه در قالب ويتامين و كراتين كه برخي از آنها به موهاي شما آسيب مي رسانند از روغن نارگيل خالص استفاده كنيد .

 

 

روغن نارگيل براي مو

 

۳- استفاده و خريد از روغن نارگيل اصل به عنوان خمير دندان :

اكثر خمير دندان هايي كه از فروشگاه ها مي خريم، حاوي فلورايد هستند اين ماده اي سمي است كه منجر به نازايي، بيماري تيروئيد و خونريزي داخلي و ضعيف نمودن لثه مي شود شما مي توانيد خمير دنداني طبيعي استفاده كنيد .

با استفاده از اين روغن ، جوش شيرين و چند قطره روغن عصاره اي جالب درست كنيد بدين ترتيب كه :

  • ۳ قاشق غذاخوري روغن يا عصاره نارگيل بكر
  • نارگيل تازه
  •  ۳ قاشق غذاخوري جوش شيرين
  • ۱۰ تا ۱۵ قطره روغن عصاره اي مانند روغن نعناع

 

نكته : اين مواد را با يكديگر تركيب كنيد و تاثير بي نظير اين روغن را بر روي دندان هاي خود مشاهده نماييد . در صورت تركيب زغال فعال در اين تركيبات تاثير سفيد كنندگي را ميتوانيد چندين برابر كنيد .

 

روغن نارگيل اصل براي دندان

۴- استفاده از روغن نارگيل در مكمل رژيمي :

كاربرد خوراكي روغن نارگيل به بدن مقدار مناسبي از اسيد هاي چرب و ويتامين ها را مي رساند و جذب كلسيم را تسهيل مي كند . مي توانيد بجاي روغن نباتي از اين روغن براي سرخ كردن استفاده كنيد و آن را به غذا هاي شامل سبزيجات يا پاستا بيفزائيد همچنين مي توان آن را به چاي، قهوه يا سوپ نيز اضافه كرد .

 

۵- خريد روغن نارگيل اصل بجاي پاك كننده آرايش :

پوست نازك دور چشم ها يكي از اولين بخش هاي بدن است كه نشانه هاي پيري را در آن هويدا مي شود . اغلب خانم ها بخاطر استفاده از مواد شيميايي آرايشي، كرم هاي دور چشم و لوسيون هاي مرطوب كننده اين روند را تسريع مي كنند پس سعي كنيد با كمي پنبه آغشته به روغن نارگيل  آرايش چشم خود را پاك كنيد همچنين ريمل ضد آب را نيز مي توانيد با آن پاك نماييد . بدين ترتيب مژه ها و دور چشم شما در روند پيري كمتر آسيب مي بينند .

 

۶-  استفاده از اين روغن نارگيل اصل بجاي ضد آفتاب :

ضد آفتاب هاي رايج مانع آسيب هاي اشعه فرا بنفش با طول موج كوتاه و بلند مي شوند بدن ما به اشعه فرا بنفش با طول موج كوتاه نياز دارد تا بتواند ويتامين D توليد كند . ضد آفتاب ها مواد شيميايي سمي بسياري دارند كه به بدن ما تعلق ندارند بنابراين اگر مي خواهيد كنار دريا برويد ، كمي روغن نارگيل به پوست تان بماليد تا از آسيب اشعه مضر آفتاب جلوگيري كنيد . يادتان باشد كه اين روغن از پوست تان در زير آفتاب داغ وسط ظهر مراقبت نمي كند . فراموش نكنيد  از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر مقابل نور مستقيم آفتاب نباشيد .

 

۷- درمان لب هاي خشك با خريد روغن نارگيل اصل :

ويژگي نرم كنندگي و رطوبت رساني روغن نارگيل از آن يك كرم ساده اما فوق العاده براي درمان خشكي و ترك لب ها مي سازد . كمي از اين روغن را روي لب ها بماليد و صبر كنيد تا در معرض هواي اتاق خشك شود هميشه مي توانيد كمي از روغن نارگيل را براي استفاده روي لب ها همراه داشته باشيد .

 

 

خريد روغن نارگيل

 

۸-  التيام پوست بعد از مانيكور با نارگيل :

در مانيكور و پديكور ممكن است مواد روي ناخن يا اطراف آن استفاده شود كه باعث التهاب، حساسيت و قرمزي پوست دور ناخن شود . روغن نارگيل يك عصاره شفا بخش طبيعي براي برطرف كردن اين التهاب هاست اين روغن براي ريشه ها و پوسته هاي اطراف ناخن هم مفيد است . بعد از مانيكور يا پديكور كمي روغن به دست هاي خود  بماليد تا درد و التهاب آن آرام بگيرد .

 

۹- استفاده از روغن براهمي به عنوان مكمل در روغن نارگيل جهت رشد مو :

روغن نارگيل به جهت جلوگيري از ريزش مو و بهبود وضعيت موها در  روغن براهمي اصل مخلوط و استفاده مي گردد .

 

۱۰- روغن نارگيل و حذف كك و مك  :

اين روغن ميتواند با ساختار عجيبي كه دارد درمانگر سريع لكه ها ، پيسي ها و جوش هايي كه بر اثر گذشت زمان پديد آمده اند باشد .

 

۱۱ – از بين بردن موخوره با روغن نارگيل اصل :

بنابر تحقيقات سايت Webmd اين روغن ميتواند به عنوان يك از بين برنده قوي موخوره و سازون كردن قسمت تحتاني موها بطور كامل موخوره ها را پس از گذشت حداقل ۱ ماه استفاده از بين ببرد .

 

۱۲ – از بين بردن موخوره با روغن نارگيل اصل :

كم كردن وزن به وسيله روغن نارگيل يكي ديگر از مواردي است كه در تمام كشور هاي پيشرفته از سوي پزشكان حاذق به عنوان روش كاهش وزن سريع بدون استفاده از مواد شيميايي پيشنهاد ميگردد . گفتني است در اين روش كافيست ورزش را چاشني كار كرده و روزي ۳ گرم از اين روغن را  ميل نماييد . اين روغن به شدت خاصيت چربي سوزي نيز دارد .

 

۱۳ – استفاده از آن به عنوان لايه بردار :

قبل از خريد روغن نارگيل دقت كنيد كه از اين محصول ميتوان به جاي لايه بردار براي شفاف سازي پوست و جايگزيني اپيدرم جديد و تازه به جاي اپيدرم هاي قديمي استفاده نمود . ( علت روش كننده بودن اين محصول نيز همان خاصيت لايه برداري آن است ) . خوشبختان اين روغن لايه برداري را نه به شدت  كه پوست دچار آسيب شود و نه آنقدر آهسته كه تاثير در دراز مدت نمايان شود انجام ميدهد .

 

۱۴ – درمان ترك هاي كف پا بوسيله اين روغن :

برخي ترك هايي كه به واسطه كار زياد يا ايستادن طولاني مدتo بر روي پاشنه پا پديد مي آيد كه به آن ترك فود نيز ميگويند به كمك اين روغن بطور كامل از بين مي روند ، كافيست از اين روغن به مدت ۲ ماه هرشب استفاده نماييد ، پس از آن متوجه خواهيد شد كه پاشنه پاي شما همانند يك نوزاد تازه متولد شده نرم و فاقد ترك است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.